שניה לפני שאת רצה, הטיפים השווים לבחירת נעלי הספורט החדשות שלך

ריצה בקרב אוכלוסיית הנשים כבר הפכה לדרך חיים

שריפת קלוריות, שיפור קואורדינציה ויציבות, חילוף חומרים מהיר וחיזוק סיבולת לב ריאה הם רק חלק מהיתרונות היחסיים הטמונים בפעילות האירובית המופלאה הזו.

אז רגע לפני שאת מחליטה להצטרף לתכנית אימוני ריצה, קבלי כמה עצות לבחירה נכונה של נעלי ספורט נשים.

התאמת נעליים לסוג הפעילות הגופנית – זה אולי יפתיע אותך, אך התאמת נעליים לענף הספורט, בו את עוסקת, היא לא עוד טריק שיווקי. פעילויות ספורטיביות שונות, יוצרות עומסים שונים על מערכת השלד בכלל ועל כפות הרגליים בפרט. בחירת נעלי ריצה לנשים תאפשר התאמה אידיאלית וייחודית בין מבנה הנעל לעומס שנוצר על כפות רגלייך במהלך הריצה.

התאמת נעלי הספורט לסוג משטח הריצה – חשוב להתאים את נעלי הספורט גם לסוג המשטח, עליו את רצה  – כביש, כורכר או חול. מומלץ להתייעץ עם מוכר מרשת חנויות מובילה להתאמת דגם הנעל לסוג המשטח.

בלימת זעזועים –בזמן ריצה, מופעל על גופך עומס הגדול פי שלושה ממשקלך הכולל ולכן, חשוב לבחור בנעלי ריצה לנשים עם מערכת בלימת זעזועים איכותית, למניעת נזקים ופציעות ספורט.

נעליים קלילות – נעלי ריצה איכותיות צריכות להיות קלילות, כיוון שהן אמורות לעמוד בעומסים גבוהים. כמו כן, רצוי לבחור בנעליים לנשים עם רשת לאוורור כף הרגל ולנידוף זיעה.

גמישות – מומלץ לבחור בנעליים המעניקות גמישות מרבית לתנועת כף הרגל בזמן הריצה.

נעליים עם שרוכים – נעלי ריצה עם שרוכים מסייעות לך להתאים את הנעל לרגלך בצורה אופטימלית המתאימה למבנה הייחודי של כף רגלך המאפשר לך ליהנות מנעליים יציבות.

מתי כדאי לי לקנות ?  טיפ חשוב רצוי למדוד נעלי ריצה בשעות אחר הצהריים, כשכפות רגלייך מגיעות לרוחב המקסימאלי שלהן. כמו כן, יש לוודא שהנעליים מתאימות לשתי כפות הרגליים וזאת משום שברוב המקרים כפות הרגליים שלנו אינן סימטריות בגודלן. לצורך מדידת הנעליים הנבחרות, חשוב להצטייד בגרביים, איתם את מתכוונת לנעול את הנעליים בזמן אימוני הריצה.

כמה מרווח צריך להיות בין קצות האצבעות לנעל?  רווח של חצי ס”מ מהבוהן לקצה הנעל יאפשר תנועה חופשית של אצבעות רגלייך.

ריצת מבחן – גם אם את בטוחה שבחרת את הנעליים הטובות ביותר, אל תוותרי על הליכה (ואפילו ריצה) ברחבי החנות, כדי לוודא התאמה אידיאלית ומקסימאלית למבנה הייחודי של כפות רגלייך.

יופי ונוחות כבר הולכות יופי יחד – כיום, עומדות לרשותך רשתות מובחרות, המציעות לך מבחר בלתי נדלה של נעלי ספורט נשים המשלבות נוחות, איכות ומראה אופנתי.

בחירה נבונה של נעלי ריצה לנשים תאפשר לך ליהנות מהיתרונות הגלומים בפעילות ספורטיבית ותצמצם את הסיכון לסבול מפציעות ספורט המהלך הפעילות ואחריה.

/// פוסטים אחרונים ///

/// שמירה וטיפוח נעליים ///

/// הולכים על בריאות ///