כפות רגליים אדומות ושורפות

כפות רגליים אדומות ושורפות – סיבות ודרכי טיפול

שינויים וכאבים שונים בכפות הרגליים משקפים מגוון רחב של בעיות בריאותיות ואורטופדיות. אחת התופעות הנפוצות ביותר של כאב בכף הרגל היא כפות רגליים אדומות ושורפות – תופעה שכיחה שנקראת גם תסמונת כף רגל בוערת, אשר רוב האנשים יחוו במהלך חייהם. אומנם התופעה לכשעצמה אינה מסכנת חיים, אולם היא דורשת בירור וטיפול מתאימים על מנת להפחית את הכאב המלווה אליה ולמנוע סיבוכים עתידיים. אז מה אומר כפות רגליים אדומות ושורפות, וכיצד ניתן למנוע ולטפל?

כפות רגליים שורפות ואדומות – סיבות

לתחושת כאב, שריפה, צריבה ואודם בכפות הרגליים יכולות להיות מגוון סיבות. על מנת לטפל בתופעה בצורה הטובה ביותר יש לבדוק מהי הסיבה שבגינה נגרם הכאב. הסיבות ללחץ על אזור זה יכולות להיות מגוונות:

  • תסמונת כף הרגל הבוערת – תסמונת זו מצביעה על כאב עז שמכונה בשפה המקצועית “מטטרסלגיה”. כאב זה נוצר כתוצאה מהלחץ הרב שמופעל על כרית כף הרגל, אשר ממוקמת מתחת לאצבעות ומעל קשת כף הרגל. כרית כף הרגל מיועדת לרפד את עצמות המסרק (מטטרסל), אשר מרכיבות את השלד של כף הרגל. כאשר מופעל לחץ רב וממושך על כרית כף הרגל יכול להתפתח כאב חד וחריף המוביל לתחושה של כפות רגליים שורפות ואדומות. הכאבים נובעים מגירוי ולחץ מתמשכים המופעלים על עצמות המסרק, בהן ישנם עצבים וכלי דם רבים שתפקידם להעביר את התחושות לאצבעות כף הרגל. אם אתם סובלים מכאבים בכפות הרגליים שמתגברים עם הנעת האצבעות, ייתכן שאתם סובלים מתסמונת זו וכדאי לפנות לטיפול אורטופדי.
  • פגיעות עצביות ואורטופדיות – לכאבים המגיעים מאזור הגב, הברכיים והרגליים, ישנם השפעה ישירה על מנח כפות הרגליים. במקרים רבים, תחושת כאב ושריפה בכפות הרגליים מצביעה על בעיות אורטופדיות ועצביות המגיעות מאזורים אחרים בגוף. לכן יש לברר מהו מקור הבעיה על מנת לפתור אותה.
  • לחץ מתמשך על כף הרגל – במצבים שבהם ישנו לחץ מתמשך על כפות הרגליים, למשל אצל ספורטאים העוסקים בריצה או ברכיבה על אופניים, ייתכנו כאבים עזים הנגרמים כתוצאה מהמבנה הייחודי של כף הרגל, למשל במקרה של קשת גבוהה מדי או שטוחה מדי.
  • הנעלה לא מתאימה – במקרים בהם הנעליים לוחצות או לא מתאימות לכף הרגל ייגרם לחץ מיותר ומתמשך על כפות הרגליים. הנעלה לא מתאימה עלולה לגרום לכאבים חדים, תחושת שריפה ולדלקות חוזרות ונשנות.

דרכי מניעה וטיפול

על מנת לטפל בכפות רגליים אדומות ושורפות יש לפנות לבירור מעמיק של הסיבה. גם אם פניתם לבירור אורטופדי או לפיזיותרפיה, יש להעניק תשומת לב מרבית לנעליים ולאביזרים משלימים לכף הרגל. נעליים נוחות ואורטופדיות יעניקו תמיכה לבעיות יציבה שונות. אנשים בעלי עודף משקל, למשל, יטיבו עם יציבתם בנעילת נעליים רחבות המעניקות תמיכה אורטופדית, ולאנשים בעלי קשת גבוהה במיוחד יותאמו נעליים מיוחדות כמו גם רפידות אורטופדיות שתומכות בכף הרגל. כמו כן, ישנם מגוון מוצרים שנועדו לתמוך בכפות הרגליים, כגון תומכים לקשת האורכית, כריות מטטרסל ומגנים לאזורים שונים בכף הרגל. כך או כך, תמיכה נכונה בכף הרגל היא המפתח לפתרון ולמניעת כאבים, כמו גם שיפור תחושת הנוחות, הבריאות ואיכות החיים.

זקוקים לייעוץ בנוגע להנעלה מתאימה עבורכם? רשת הלב הכחול פועלת למעלה מ-30 שנה על מנת להעניק פתרונות לנעלי נוחות ובריאות, תוך שימוש בניסיון עתיר ידע וצוות מומחי נעליים מובילים בתחום. לקבלת ייעוץ נוסף והתאמה מיטבית עבורכם, אתם מוזמנים לבקר אותנו בסניפים השונים ברחבי הארץ, או ליצור קשר, באתר או במייל: [email protected].

/// פוסטים אחרונים ///

/// שמירה וטיפוח נעליים ///

/// הולכים על בריאות ///